.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
توصیه های امام جمعه بابل در آستانه ماه رمضان ؛
روحانی : مسجد محل بازی سیاسی کاندیداهای آینده نیست / تریبون مساجد را به دست کاندیداها ندهید
شمال نیوز: امام جمعه بابل با اشاره به اینکه مساجد محل بازی سیاسی نیست، گفت: تریبون مساجد نباید در اختیار کاندیداهای آینده قرار گیرد.....
روحانی : مسجد محل بازی سیاسی کاندیداهای آینده نیست / تریبون مساجد را به دست کاندیداها ندهید

شمال نیوز: امام جمعه بابل با اشاره به اینکه مساجد محل بازی سیاسی نیست، گفت: تریبون مساجد نباید در اختیار کاندیداهای آینده قرار گیرد.

به گزارش شمال نیوز، حجت‌الاسلام حسن روحانی در جلسه هماهنگی برای امور مساجد در ماه مبارک رمضان که با حضور مدیران، هیات امناء، دهیاران و شوراهای شهرستان بابل در مدرسه صدر بابل برگزار شد، اظهار کرد: دین اسلام مسجد محور است و مسئله تبلیغ دین با مسجد گره خورده لذا برای رونق دین، مسجد بخصوص در ماه مبارک رمضان که حضور مردم بسیار بیشتر است، نقش مهمی دارد.

وی با اشاره به اینکه باید به نحوی برنامه ریزی شود که نشان دهد مسجد حرفی برای گفتن دارد و حضور در مسجد فرصت ارزشمندی است، افزود: نخستین اقدام پیامبر اسلام ساخت مسجد بود که به دنبال آن تمام مسائل اسلام و دین در مسجد انجام می‌گرفت.

امام جمعه بابل تصریح کرد: اخیرا عده‌ای در ماه مبارک رمضان به جای مسجد در کنار مسجد چادر جداگانه زده و برنامه جداگانه اجرا می‌کنند ما این عمل را قبول نداریم باید تمام برنامه‌ها در داخل مسجد انجام شود و از انجام چنین اقدامی جلوگیری شود البته اگر مسجد آماده ضیافت نبود برای مدتی از تکیه و حسینیه استفاده شود موردی ندارد.

روحانی با بیان اینکه دهیاران و شوراها حق انتخاب روحانی مساجد در ماه مبارک رمضان را ندارند، خاطرنشان کرد: سال گذشته بعضی مناطق گله داشتند که روحانی مسجد از قدرت بیان، تجربه و تبلیغ مناسبی برخوردار نیست لذا به بخشداران تاکید داریم که به دهیاران و شوراها اعلام کنند حق انتخاب روحانی را ندارند؛ مسؤولیت شرعی این کار به عهده هیات امناء مساجد بوده و باید باا نظارت و مشورت سازمان تبلیغات که وظیفه اصلی این نهاد است انتخاب انجامم شود.

این مسؤول با اشاره به اینکه مسجد برای جذب نسل جوان باید برنامه شایسته و مناسب داشته باشد، یادآور شد: برنامه اجرایی مساجد زمانبندی مشخص داشته، منبر رفتن روحانیان کوتاه و مناسب باشد، برنامه دعا حتما بعد از منبر انجام گیردد و احترام به افراد و ایجاد برنامه جذاب مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی در بعضی مناطق به گونه‌ای است که یک شب قرآن و یک شب منبر دارند این برنامه ریزی اشتباه بوده و هرگز نباید منبر تعطیل شود.

امام جمعه بابل با اشاره به اینکه مراقب باشید مسجد محل بازی سیاسی کاندیداهای آینده نباشد، تصریح کرد: تریبون مسجد برای اسلام و انقلاب است مبادا تریبون را به دست کاندیداها بدهید تا از فضای مسجد به نفع خود بهره ببرند.

وی افزود: این کاندیداها ممکن است با دادن مبلغی پول به هیات امنا به اسم کمک به هزینه مسجد از شما سوء استفاده کنند، مسجد نیازی به این پول ندارد، مواظب باشید طعمه این افراد نشوید و اجازه ندهید در داخل مسجد برگه تبلیغات خود توزیع و اقدام به سخنرانی کنند که ذهن مردم را به جای توجه به خداوند و مسائل دینی متوجه خود کنند.

این مسؤول یادآور شد: مسجد مکان عبادت و آرامش است مدیران دستگاه‌های اجرایی حق ندارند تنش حوزه کاری خود را وارد مسجد کرده و در مورد مسائلل مختلف مردم را درگیر و به آنها استرس وارد کنند.

وی با بیان اینکه برنامه شب احیا را جدی بگیرید، اضافه کرد: برگزاری برنامه شب احیا مختصر نباشد، سعی کنید تا یک ساعت قبل سحر این برنامه ادامه یابد.

روحانی خاطرنشان کرد: صدای بلندگو تنها زمان اذان باید بلند باشد و کسی حق اعتراض ندارد اما در مورد سایر برنامه‌ها صدای بلندگو اگر سبب اذیت مردم می‌شود نباید بلند باشد باید در این خصوص مراعات شود.

وی با بیان اینکه در خصوص پرداخت هدیه به روحانیان در ماه مبارک رمضان نرخ بندی نداریم و مردم مبلغی را بعنوان هدیه به این روحانیان پرداخت می‌کنند، بیان کرد: با روحانیان با احترام برخورد شود و هرکسی به اندازه کرم خود می‌تواند به این عزیزان هدیه پرداخت کند و انجام قرار و نرخ گذاری خلاف عرف است.

روحانی با اشاره به اینکه فطریه برای فقراست و کسی حق ندارد برای مخارج مسجد یا جای دیگری هزینه کند، گفت: امروزه قهوه خانه‌ها، سریال‌های ماه مبارک رمضان صدا و سیما و برنامه مراکز ورزشی رقیب مساجد شدند نیازمند برنامه ریزی جدی در این حوزه برای جذب نسل جوان هستیم.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 12 شهريور 1398
بله مسجد مکان عبادت و آرامش است
اما محل سیاست و جنگ هم است
مسجد پیامبر محل همه امور کشورداری بود که بیشترین همین مسائل سیاسی و نظامی و ... بود

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.119 seconds.